MANFAAT VIVIX SHAKLEE

KEBAIKAN VIVIX SHAKLEE

antara kandungan yang terdapat dalam vivix ialah lobak ungu:
 
KEBAIKKAN LOBAK UNGU

>>Lobak ungu bukan hanya sesuatu yang baru. Warna yang unik mereka mencerminkan juzuk sihat fitokimia mereka. Bukan sahaja 'Purple Haze' mempunyai vitamin A dan beta-karotena daripada lobak biasa-jelas dalam yang oren pusat-ia juga kaya dengan antosianin

>>sebatian antioksidan yang memberikan beri biru warna yang tersendiri dan faedah kesihatan Superfood. Kajian telah mendapati bahawa pigmen biru dan ungu boleh:
  •  meningkatkan daya ingatan
  • meningkatkan penglihatan, 
  • melindungi daripada serangan jantung,  
  • bertindak sebagai anti-inflamasi, 
  • dan juga membantu mengawal berat badan.
 SEDIKIT SEJARAH MENGENAI LOBAK UNGU

>>'Jerebu Ungu' mencerminkan warna asal lobak ditanam di Afghanistan 5,000 tahun lalu. Ia tumbuh dengan baik di kebanyakan zon tetapi lebih suka suhu tanah 59 ° F hingga 68 ° F untuk mewujudkan kulit yang menakjubkan ungu itu. Jika tidak berkembang sebagai untuk imperator lain (tirus) lobak. 'Jerebu Ungu' matang dalam 65 hingga 70 hari. Tarik akar (basah alasan untuk membuat tuaian lebih mudah) apabila bahu yang mendalam ungu.



purple carrots dalam vivix shaklee

http://www.organicgardening.com/learn-and-grow/color-purple

>>Lobak ungu adalah  lebih manfaat tambahan daripada lobak oren. Hasil kajian baru-baru Australia mendedahkan lobak ungu yang akan penuh dengan antioksidan , kebaikan anti -radang, dan sehingga 28 kali lebih antosianin, daripada lobak oren. Lobak ungu juga mengandungi semua fitokimia yang terdapat dalam orang-orang yang oren. Kuasa anti- karsinogenik lobak ungu juga telah diuji untuk membantu melawan kanser , strok , penyakit jantung dan juga diabetes.

http://doccarnahan.blogspot.com/2011/01/purple-carrots.html

>>Lobak mengandungi banyak betacarotenes dan anticarinogens juga. Anticarcinogens adalah bahan kimia yang membantu mengurangkan risiko kanser. Mereka juga akan mengurangkan keterukan kanser yang sudah didapati atau menentangnya. Mereka melakukan ini dengan meningkatkan pertahanan semula jadi badan kita terhadap kanser dan menyekat perkara-perkara seperti radikal bebas dan agen-agen lain yang boleh menyebabkan kanser. Kedua-dua mereka memusnahkan sel-sel kanser ini dan melarang pertumbuhan mereka. Idea di sebalik pengambilan banyak anticarcinogens adalah untuk tujuan pencegahan. Ia adalah lebih mudah untuk mencegah kanser daripada ia adalah untuk bertarung sekali ia tiba. Malah sifat-sifat anti- carcinogentic minyak biji lobak telah dilakukan dengan baik dalam menyembuhkan kanser seperti tekak, mulut , perut, hati, buah pinggang dan prostat.>>Lobak antiseptik , anti-virus dan anti-mikrob juga. Fobia kuman di mana-mana bergembira ! Mereka boleh membantu dalam mengubati jangkitan dan melindungi orang-orang yang akan datang. Ciri-ciri ini membantu melawan semua jenis masalah virus dan bakteria termasuk selesema , sejuk, campak, dan jangkitan dalaman mulut, perut, saluran kencing dan usus. Aspek antimikrob lobak ungu membantu untuk mengurangkan atau membunuh penyebaran bakteria di dalam sistem kita.>>Lobak ungu adalah sumber antioksidan yang hebat yang juga berfungsi
  •  untuk mencegah kanser , 
  • serta strok, 
  • penyakit jantung 
  • dan kencing manis.  
  • Antioksidan adalah biasa dalam menghasilkan berwarna gelap dan mereka melakukan bang sehingga tugas menyingkirkan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan kepada sel-sel badan kita.  
  • Lobak ungu juga agen anti -radang dan yang besar untuk mereka yang mempunyai alahan.
kandungan vivix shaklee

>>Apabila diambil dalam bentuk jus , anda boleh mempunyai dos harian anda dengan vitamin, mineral, serat , kalsium, dan bahan kimia semula jadi yang lain. Anda boleh mendapatkan nutrisi harian yang perlu anda bersama-sama dengan semua anti- karsinogen , antimikrobial dan faedah antioksidan yang datang dengan makan atau minum lobak ungu.


>>Dos yang tinggi Vitamin A dalam lobak merah membantu untuk meningkatkan sistem imun dan membantu menghalang lemak daripada tersumbat arteri kita. Mereka yang mempunyai risiko yang tinggi penyakit jantung perlu makan hidangan lobak merah setiap hari. Jika anda memasak lobak sebelum makan, anda akan mendapat manfaat tambahan daripada mereka.

Seperti dengan pengambilan tambahan mana-mana buah-buahan atau sayur-sayuran, makan lebih akan menghasilkan lebih banyak keputusan. Satu kajian yang dilakukan oleh Jurnal Persatuan Perubatan Amerika telah mendapati bahawa makan 9-10 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran juga boleh mengurangkan risiko strok. Terdapat banyak manfaat kesihatan untuk makan lobak ungu yang memperkenalkan mereka ke dalam diet anda dalam beberapa cara perlu menjadi tidak brainer. Lobak ungu menjadi lebih popular di Amerika Syarikat dan boleh didapati di bahagian produk, kadang-kadang termasuk dalam pek Carrot Rainbow.


http://www.purple-carrots.com/uncategorized/the-many-health-benefits-of-purple-carrots/  

waaahhhhhhh banyaknye kelebihan lobak ungu ni kan...selalu mkn lobak oren je..susah nak dapatkan lobak ungu yang sangat bagus ni???

jangan risau VIVIX shaklee ada tau..malah banyak lagi kelebihan vivix ni..sempena bulan prmosi vivix ni jom dapatkan vivix dengan hargaa yang sangat berpatutan.

kelebihan vivix shaklee


for info&order

sms/ whatapp:0196066152

cod area:miri,niah,bekenu

postage:seluruh Malaysia dan Brunei 


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...