KELEBIHAN ELDERBERRY DALAM VIVIX SHAKLEE

hari ni study tentang kandungan elderberry dalam VIVIX shaklee..wahhhh banyak betul kelebihan tau..ni baru salah satu kandungan dia..ada banyak lagi tau..hari ni alia cerita tentang kelebihan elderberry dulu..nnti ada masa alia cerita lagi yang lain ok..

apa yang dapat alia simpulkan VIVIX memang sangat bagus untuk masalah imun badan contoh jangkitan selesema,demam,kencing manis, jantung..dan dia ANTIOKSIDAN..

 KELEBIHAN ELDERBERRY(SAMBUCUS NIGRA)
 
>>>antara kelebihan elderberry
  • antioksidan,  
  • untuk menurunkan kolesterol
  • memperbaiki penglihatan
  • meningkatkan sistem imunisasi, 
  • meningkatkan kesihatan jantung 
  • dan untuk batuk, selesema, flu, jangkitan bakteria dan virus dan tonsilitis. 
  • Jus Elderberry telah digunakan untuk merawat wabak selesema di Panama pada tahun 1995.
kelebihan elderberry dalam vivix shaklee

>>>. Bioflavonoids dan lain-lain protein dalam jus memusnahkan keupayaan virus sejuk dan selesema menjangkiti sel. Orang dengan selesema yang mengambil jus elderberry melaporkan simptom kurang teruk dan berasa lebih baik dengan lebih cepat daripada mereka yang tidak.

>>Elderberries telah disenaraikan dalam CRC Buku Herba Perubatan seawal tahun 1985, dan disenaraikan dalam 2000 Mosby ini Kejururawatan rujukan Dadah untuk selesema , selesema , jangkitan yis, hidung dan kesesakan dada, dan demam alergi.  

>>Di Israel , Onkologi Lab Hasassah telah ditentukan bahawa elderberry merangsang sistem imun badan dan mereka merawat kanser dan AIDS dengannya. Pelbagai faedah perubatan (dari selesema dan selesema asma melemahkan, kencing manis, dan berat badan) mungkin disebabkan oleh peningkatan sistem imun setiap individu.
>>Di pusat penyelidikan Bundesforschungsanstalt makanan di Karlsruhe , Jerman, ahli-ahli sains yang menjalankan kajian ke atas Elderberry menunjukkan antosianin elderberry meningkatkan fungsi imun dengan meningkatkan pengeluaran cytokines. Ini protein yang unik bertindak sebagai utusan dalam sistem imun untuk membantu mengawal tindak balas imun, seterusnya membantu untuk mempertahankan badan terhadap penyakit. Penyelidikan lanjut menunjukkan bahawa anthocyanin ditemui di Elderberries mempunyai kapasiti antioksidan appreciably lebih daripada sama ada vitamin E atau vitamin C.
Kajian di Austria University of Graz mendapati bahawa elderberry ekstrak mengurangkan pengoksidaan lipoprotein berketumpatan rendah (LDL) kolesterol. Pengoksidaan kolesterol LDL yang terbabit dalam atherogenesis , sekali gus menyumbang kepada penyakit kardiovaskular.
Elderflowers juga digunakan untuk manfaat kesihatan mereka.

kredit to:http://www.herbwisdom.com/herb-elderberry.html 

jadi sempena promosi vivix shaklee bulan ni jangan lepaskan peluang untuk membeli VIVIX..

for info&order
sms/whatapp:0196066152
cod:miri,bekenu,niah
postage:seluruh malaysia dan brunei 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...