PENYAKIT KENCING MANIS DAN SUPPLIMENT SHAKLEE


APA ITU PENYAKIT KENCING MANIS

Kencing manis, atau hanya kencing manis, merupakan satu kumpulan penyakit metabolik di mana seseorang mempunyai gula darah tinggi, sama ada kerana pankreas tidak menghasilkan cukup insulin, atau kerana sel-sel tidak bertindak balas terhadap insulin yang dihasilkan. 

TERDAPAT TIGA JENIS UTAMA KENCING MANIS (DM)


 >>Jenis yang pertama keputusan DM daripada kegagalan badan untuk menghasilkan insulin, dan kini memerlukan orang untuk menyuntik insulin atau memakai pam insulin. Borang ini sebelum ini dirujuk sebagai "bergantung kepada insulin kencing manis" (IDDM) atau "kencing manis juvana".

   >> Jenis yang kedua keputusan DM daripada rintangan insulin, keadaan di mana sel-sel gagal untuk menggunakan insulin dengan betul, kadang-kadang digabungkan dengan kekurangan insulin mutlak. Borang ini sebelum ini dirujuk sebagai bukan bergantung kepada insulin kencing manis (NIDDM) atau "diabetes dewasa-awal".
    
>>Jenis yang  ketiga, kencing manis semasa mengandung berlaku apabila wanita hamil tanpa diagnosis sebelumnya diabetes membangunkan paras glukosa darah yang tinggi. Ia mungkin mendahului pembangunan jenis 2 DM.

Lain-lain bentuk kencing manis termasuk diabetes kongenital, yang disebabkan oleh kecacatan genetik rembesan insulin, fibrosis diabetes berkaitan cystic, diabetes steroid disebabkan oleh dos yang tinggi glucocorticoids, dan beberapa bentuk diabetes monogenic.
Jika tidak dirawat, diabetes boleh menyebabkan banyak komplikasi. Komplikasi akut termasuk kencing manis ketoacidosis dan koma hyperosmolar nonketotic. Serius komplikasi jangka panjang termasuk penyakit kardiovaskular, kegagalan buah pinggang kronik, dan retinopati diabetik (kerosakan retina). Rawatan yang mencukupi diabetes Oleh itu, adalah penting, serta mengawal tekanan darah dan faktor-faktor gaya hidup seperti berhenti merokok dan mengekalkan berat badan yang sihat.

Semua bentuk diabetes telah dirawat sejak insulin menjadi tersedia pada tahun 1921, dan diabetes jenis 2 boleh dikawal dengan ubat-ubatan. Insulin dan beberapa ubat-ubatan oral boleh menyebabkan hipoglisemia (gula darah rendah), yang boleh membahayakan jika teruk. Kedua-dua jenis 1 dan 2 adalah keadaan kronik yang tidak boleh diubati. Pemindahan pankreas telah cuba dengan kejayaan yang terhad dalam jenis 1 DM; pembedahan pintasan gastrik telah berjaya dalam banyak dengan obesiti mengerikan dan jenis 2 DM. Diabetes gestasi biasanya menyelesaikan selepas bersalin.



ANTARA CADANGAN SUPPLIMENT SHAKLEE UNTUK MENURUNKAN PARAS GULA
B-COMPLEX – menukarkan gula kepada tenaga 
ZINC – menurunkan paras glukos dalam darah 
VITALEA – multivitamin dan mineral keperluan tubuh 
ALFALFA – kaya dengan nutrisi dan mineral surih 
GLA – mengimbangi hormone insulin dan menurunkan kolestrol 
ESP – membekalkan tenaga 
VITA-C – sebagai antioksidan semulajadi

ESP – membekalkan tenaga

B-COMPLEX – menukarkan gula kepada tenaga

GLA – mengimbangi hormone insulin dan menurunkan kolestrol

ALFALFA – kaya dengan nutrisi dan mineral surih

VITA-C – sebagai antioksidan semulajadi

VITALEA – multivitamin dan mineral keperluan tubuh 


ZINC – menurunkan paras glukos dalam darah
 

Semua supplement ini bagus kerana ia membekalkan nutrisi lengkap membantu mengawal ketidakseimbangan glukosa dan mengekalkan kesihatan secara menyeluruh..

berminat boleh pm/sms/whatsupp 0196066152
fb:Aliatun Husna Bt Salleh

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...