SUPPLEMENTS UNTUK KESUBURAN

ANDA MENGALAMI MASALAH KESUBURAN??

JANGAN STRESS OK...

YANG PENTING USAHA+DOA+TAWAKAL

hari ni alia nak sharing skit antara vitamin/supplement yang sesuai untuk wanita/lelaki yang mempunyai masalah kesuburan.


  1. ZINC COMPLEX: kekurangan zinc dikatakan antara sebab kemandulan. zinc memberi kesan terhadap berbagai hormon termasuklah homon sex,hormon thyroid,kemandulan lelaki dan wanita,prostate yang tidak aktif..jadi zinc sgt penting untuk kesuburan terutama kesuburan lelaki.
2. vitalea- mengandungi 12 vitamin dan 7 galian. jadi vitalea sgt penting untuk tubuh kita,


3) b complex- paling penting untuk elakkan kemurungan(anti-stress) dan menstabilkan hormon. uniknya b complex shaklee mengandungi asid folik dan biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah.


4. vit E- membantu meningkatkan hormon seks lelaki ataupun wanita. uniknya vitamin e shaklee kerana mengandungi silineum manakal vit e dipasaran adalah dijual berasingan dengan silinium. ia sgt bgus untuk jantung tetapi dalam waktu yang sama boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.


5) GLA complex- membantu mengatasi masalah haid tidak teratur dan membantu menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti.


6) alfafa complex-membantu mengatasi rasa "sakit ketika bersama" membantu atasi masalah keputiha, haid tidak teratur,senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri(bertindak seperti kacip fatimah)



Namun harus diingat, soal rezeki ini semuannya dari ALLAH. kita sebagai manusia harus berusaha, berdoa dan bertawakal kepadaNya. insyaALLAH.


SHARING IS CARING~~~~~~~~~~

fb:Aliatun Husna Bt Salleh
shaklee id:892522
sms :0196066152

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...